Райдужна панорама / Студія Олафура Еліассона

СТОРОЖОВА ВЕЖА

ОРХУС, ДАНІЯ
Архітектори: Studio Olafur Eliasson
рік: 2011
Фотографії: Lars Aarö , Petri & Betz , Ole Hein Pedersen

https://www.archdaily.com/

Текстовий опис надано архітекторами. 

Місто — це космос, місце для соціальних зустрічей і співжиття. Музей — це машина зору, яка кидає виклик нашим почуттям, думкам і відчуттям. Публіка, то є барометром світу. 

Райдужна панорама

Якщо дивитися на місто крізь червоне скло, у ваших очах з’являється зелений відтінок. Якщо ви підтримуєте швидкий темп, кольори залишаються яскравими. Але якщо ви зупиняєтеся в одній колірній зоні, відтінок навколо вас стає блідим, тоді як кольори в периферійному зорі, де доріжка вигинається, посилюються. Інтенсивність кольору залежить від вашої швидкості.

Уявіть свою райдужну панораму як інструмент, який налаштовує вас – свого користувача – так, щоб ваше тіло перетворилося на кольоровий резонатор. Огорнуті райдужним середовищем, ви створюєте залишкові зображення у відтінках, що доповнюють кольори скляних панелей навколо вас.

Я сприймаю Вашу райдужну панораму як інструмент орієнтації. Поділяючи місто Орхус на кольорові зони, він має якості маяка: він привертає увагу не лише до себе, але й до вашого фізичного розташування в Орхусі. Для людей, які живуть у місті та пересуваються в різні пори доби, твір стає компасом у часі та просторі.

Кольоровий спектр говорить про музейні колекції нижче – про сучасне мистецтво, а також про роботи, скажімо, Карла Ісаксона, Олафа Руде чи Олуфа Хоста.

Ці художники-модерністи були однаково захоплені тим, що говорять і роблять кольори.

 Якщо дивитися на місто крізь червоне скло, у ваших очах з’являється зелений відтінок. Якщо ви підтримуєте швидкий темп, кольори залишаються яскравими. Але якщо ви зупиняєтеся в одній колірній зоні, відтінок навколо вас стає блідим, тоді як кольори в периферійному зорі, де доріжка вигинається, посилюються. Інтенсивність кольору залежить від вашої швидкості.

Колір завжди посилює реальність.

Коло Твоєї райдужної панорами точно доповнює квадратний план музею. Ці основні геометричні форми кидають виклик одна одній у дружньому діалозі про просторові розміри, рух і плин часу. Безперервна крива обмежує ваш огляд приблизно на двадцять метрів попереду, відкриваючи один колірний відтінок за іншим. Інтимність, створена цією короткою відстанню, відбивається на тілах, що рухаються.

Розташування проекту Aros Allé 2, 8000 Aarhus, Данія

Ваша райдужна панорама сидить на вершині дому конденсованих значень – оскаржених, захищених, скасованих і відтворених – культурних намірів, історичних реалій, бачень і переглядів. Музеї завжди будуть машинами бачення. Видіння на тепер і назавжди.

Думайте про свою райдужну панораму як про машину очікування. Ще до того, як зайти в ARoS і піднятися на роботу, ви можете дивитися на місто, як крізь кольорове скло. Твій очікуваний погляд. Те, що ви знаєте з вулиці, тоді постає згори дивно реальним у безперервній взаємодії насиченості та зменшення насиченості кольорів. Підвішений між містом і небом, цей оглядовий майданчик наполягає на вашій чуттєвій взаємодії. Відчуваєш вид. Можливо, ваші спогади про мистецькі колекції нижче, через які ви щойно пройшли, проникають у ваш досвід.